Chat about Equipment Info
 #111438  by TI4-1009
 Wed Mar 21, 2012 6:04 pm
Very nice Wildeye! I had an AmStd strat same color once. Love the stealie!
 #111464  by Maybeck09
 Thu Mar 22, 2012 8:33 am
Image

Image

Image

Just got this one all together. Updated electronics with new pots, Duncan PUs (JB and PAF), coil splits/parallel/series;
Gotoh tuners/black knobs. She sings now!
 #114956  by konoor
 Thu Jun 14, 2012 7:00 am
Jerry inspired Strat built by Woodnick.

Started as a Standard Strat - DiMarzio Super II in middle, Super Distortions neck and bridge. OBEL and Unity Gain Buffer.



Image
 #117876  by Counterstriker
 Fri Aug 24, 2012 3:54 pm
New Jerryfied Strat or Stratiger! Thanks to Mike Norton of Norton Cables, He also hooked me up with some VERY high quality cables for the Obel. The only difference is the switch near the bottom combines the neck and bridge pickup, which sounds awesome, it reminds me of some 75 jerry, very fat and snappy.
I've been playing the Carvin so much i gotta get used to only having 21 frets again!


Image
 #117909  by joethepainter
 Sun Aug 26, 2012 1:08 pm
Counterstriker wrote:New Jerryfied Strat or Stratiger! Thanks to Mike Norton of Norton Cables, He also hooked me up with some VERY high quality cables for the Obel. The only difference is the switch near the bottom combines the neck and bridge pickup, which sounds awesome, it reminds me of some 75 jerry, very fat and snappy.
I've been playing the Carvin so much i gotta get used to only having 21 frets again!


Image
Hey Counterstriker, nice axe! I was wondering, shouldn't the output jack be the other way, like a 'regular' strat? Anyways, no biggie...the neck and bridge option is the one thing I'd like to add to mine...
 #117924  by WildEye
 Sun Aug 26, 2012 8:56 pm
yeah I added a push/pull to one of my tone knobs on my strat to turn the neck pu on - hence I can do all three or the neck/bridge which I do like and is nice cuz it didn't add any extra switches to my guitar which already has too many...
 #117940  by joethepainter
 Mon Aug 27, 2012 8:32 am
WildEye wrote:yeah I added a push/pull to one of my tone knobs on my strat to turn the neck pu on - hence I can do all three or the neck/bridge which I do like and is nice cuz it didn't add any extra switches to my guitar which already has too many...
Yea, that's a good solution, man...I know what you mean about the toggles, it gets kinda busy down there in switch city!
 #117942  by TI4-1009
 Mon Aug 27, 2012 8:50 am
joethepainter wrote:
WildEye wrote:yeah I added a push/pull to one of my tone knobs on my strat to turn the neck pu on - hence I can do all three or the neck/bridge which I do like and is nice cuz it didn't add any extra switches to my guitar which already has too many...
Yea, that's a good solution, man...I know what you mean about the toggles, it gets kinda busy down there in switch city!
Image
 #117943  by joethepainter
 Mon Aug 27, 2012 8:56 am
TI4-1009 wrote:
joethepainter wrote:
WildEye wrote:yeah I added a push/pull to one of my tone knobs on my strat to turn the neck pu on - hence I can do all three or the neck/bridge which I do like and is nice cuz it didn't add any extra switches to my guitar which already has too many...
Yea, that's a good solution, man...I know what you mean about the toggles, it gets kinda busy down there in switch city!
Image
AKA, The Knob Zone! :shock: :lol: :lol: :lol:
 #118180  by redeyedjim
 Mon Sep 03, 2012 12:57 pm
It's a lazy Monday and I feel like posting something, so here's my home setup:

Kramer 450G > pedal board > Frenzel BUD 50 > 1X12 SSP birch ply enclosure w/JBL K120.

Image

Image

Image

I've had the Frenzel BUD for a few weeks now and I'm really loving it. It's basically an AB763 circuit without the vibrato circuit, and with that channel restructured for (a bit) more gain. It isn't as perfect as the CTP, but it still sounds great. And it uses a lot less room around the house :smile:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 27