Rental Phil Rig!

Re: Rental Phil Rig!

Postby Rusty the Scoob » Fri Mar 02, 2012 2:45 pm

They rent sometimes, more often they truck their own stuff around.

Example - say they're in the middle of a west-coast leg of a tour but fly East for a day to play Letterman or Leno. Gauranteed that most of the backline (aka Amps) will be rented.

It's not that big of a deal, really. Why do I feel like we've somehow stolen some of your innocence? :lol:
User avatar
Rusty the Scoob
Senior Member
 
Posts: 2308
Joined: Mon Mar 03, 2008 5:28 am
Location: Concord, MA

Re: Rental Phil Rig!

Postby Phil Lesh101 » Fri Mar 02, 2012 5:07 pm

No doubt in my mind they rent for TV shows like that. because Phil doesn't need his own Eden stack for that.
Last edited by Phil Lesh101 on Tue Mar 06, 2012 4:21 pm, edited 1 time in total.
"I didn't ask them to misspell anything to prove their authenticity, but I believe they're legit." ~ Rusty The Scoob.
http://www.youtube.com/watch?v=tV9EGVZio2M
https://archive.org/details/DA2013-10-19
User avatar
Phil Lesh101
Senior Member
 
Posts: 521
Joined: Sat Jun 04, 2011 11:32 am
Location: New york

Re: Rental Phil Rig!

Postby Stone » Fri Mar 02, 2012 5:12 pm

Rusty the Scoob wrote:It's not that big of a deal, really. Why do I feel like we've somehow stolen some of your innocence? :lol:




:? Lmao, I was picturing a epic let down on the other end of the computer screen then you posted that ...haha.
User avatar
Stone
Ice Cream!
Ice Cream!
 
Posts: 113
Joined: Sun Apr 04, 2010 3:49 pm
Location: NW Indiana

Re: Rental Phil Rig!

Postby Phil Lesh101 » Tue Mar 06, 2012 4:32 pm

Phil's Rig has looked like this for a long time.

Image
"I didn't ask them to misspell anything to prove their authenticity, but I believe they're legit." ~ Rusty The Scoob.
http://www.youtube.com/watch?v=tV9EGVZio2M
https://archive.org/details/DA2013-10-19
User avatar
Phil Lesh101
Senior Member
 
Posts: 521
Joined: Sat Jun 04, 2011 11:32 am
Location: New york

Re: Rental Phil Rig!

Postby Ddavis510 » Thu Apr 18, 2013 7:05 am

FWIW.

7 Walkers came to Jackson Wy for a make up show. I don't remember why the original show was postponed. It could have been while Papa Mali was sick. Any how. I worked for the airline. Those guys flew in. No amps came off that plane. No drums either. GPJ checked his bass thats all. Papa Mali carried his guitar on in a gig bag. The entire backline was sourced in Jackson Hole. I know.The Backline gets sourced all the time. In smaller communities like Jackson it isn't even rented. Its lent. The same kind of thing happened when Taj Mahal came to town. Same deal with Buddy Guy.

Does every musician want their own rig? I'd say so. At some point do the logistics force the venue to rent (or in some cases even borrow) gear. Yup.

just my $0.02.

Dan
Ddavis510
Aoxomoxoa
Aoxomoxoa
 
Posts: 46
Joined: Thu Apr 11, 2013 5:32 pm
Location: Denver, Co

Previous

Return to Phil Sound

Who is online

Users browsing this forum: Exabot [Bot] and 0 guests